April april...

Idag är det första april. Något som jag trodde min kära Mr T drog nytta av i morse. När vi vaknade och han drog upp persiennerna frågade han mig nämligen följande:
- Vart ställde du cykeln någonstans?
Jag förklarade för honom att han ju faktiskt såg på när jag parkerade den utanför sovrumsfönstret i måndags och att jag inte flyttat den sedan dess. Jag fick till svar att det var vad han mindes också men att det nu inte stod någon cykel som passade ihop med min i cykelstället.
- Va?
Jo jo, det är första april. Men han var väldigt snabb med att säga att det inte var ett aprilskämt från hans sida. Så de anklagelserna fick jag lägga ner snabbt. Så i min cykelmundering var det bara att sätta sig och skriva en "Cykel stulen"-lapp att sätta upp i porten. Vart är världen på väg!!?? Ska man inte kunna ha sin cykel i ett cykelställ med flera andra cyklar i (som för övrigt står kvar) utanför sin bostad utan att den blir stulen? Så tröttsamt! Mr T satte sig och skickade in en polisanmälan. Vi gick till och med en sväng runt huset för att se om det var någon annan som spelat oss ett spratt och gömt den lite snyggt, men icke.
Börjar tro att det inte är meningen att varken jag eller Mr T ska cykla till jobbet. Han har haft punka två gånger sedan förra veckan och min blir stulen.
Det mest upplyftande på hela morgonen var nog när vi var på väg ut genom porten där jag satt upp lappen om min stulna cykel. Tog mig en extra titt på lappen och såg att jag skrivit "Cyckel stulen" och lite längre ner i texten "cyckelstället". Otroligt pinsamt då man ska vara journalist och kunna det svenska språket relativt bra (för er som heller inte kan stava så ska det stå cykel, utan "c")... Bad Mr T om en penna. Kluddrade över mina två "c" med en blyertspenna och insåg att det inte blev speciellt mycket bättre. Nu såg det snarare ut som att någon hade stört sig på min stavning och kluddrat över för att visa hur det skulle stavas.

Vilken tur att solen skiner på en blå himmel denna första april!

Kommentarer
Postat av: Mr T

Har fixat punkan nu så de är bara att ösa på med hemfarandet per cykel idag. I övrigt kikade jag på en massa kul cykelgrejor på ÖB men insåg att du inte längre hade cykel så hur bra pris det än var på hjälmarna så var det skit j**la samma :) Ha en fin dag i solen! xxx

2009-04-01 @ 13:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0