Host och snörvel

Denna förkylning som började någon gång i början av veckan har inte velat ge med sig utan håller sig ettrigt kvar. Jag märker att jag fortfarande har svårt att dra gränsen för hur pass sjuk man måste vara för at stanna hemma. Egentligen har jag nog ingen gräns, för oavsett hur förkyld jag än är drar jag mig iväg. Imorse kändes mitt huvud som en uppstoppad korv som höll på att bli mald (jag hade ont i huvudet samtidigt som det måste ha vart fyllt med bomull...), jag hade inte någon röst att prata med och jag hostade och nös. Spelade ingen roll, för jag var ju faktiskt inte sååå sjuk... Jag inbillar mig att om jag inte låtsas att jag är sjuk så glömmer kroppen bort det och blir/känner sig frisk. Ibland blir jag påmind om att det nog faktiskt inte fungerar riktigt så. Vem kan då svara på denna svåra fråga? När är jag tillräckligt sjuk för att stanna hemma? Jag misstänker att den som läser tänker "Det är bara du som kan bestämma det". Jaa, det är väl så. Då har jag en fråga till?
Får man vuxenpoäng av att vara hemma när man är sjuk?

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Frida

Hej gumman!

Trist att vara förkyld! Jag va sjuk nästan hela januari med feber och allt, chefen lät mig va hemma ibland så jag jobbade deltid.

Ville bara säga att jag tänkte på dig idag när jag såg att kära Ikea har ett tyg som heter Fredrika! När kommer Frida-tyget?! Jobbade på ikea för någon vecka sen, kul men saknade dig bland annat!

Krya på dig nu! kram

2009-04-25 @ 00:18:24
URL: http://fridadida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0