Journalist med plakat i hand

Så var man tillbaka på den ruta när det är dags att börja se sig om efter ett nytt arbete igen. Som journalist och människa som arbetar med media slutar aldrig detta eviga sökande efter nästa jobb. Det är både en fördel och en nackdel att behöva söka sig vidare till nya platser. Negativt för att man aldrig hinner stanna upp och känna sig trygg i sitt arbete. Positivt för att man aldrig hinner tröttna, man träffar nya människor och känner att man lever. Just nu tycker jag ändå att fördelarna väger upp men det är klart att man ibland skulle önska att man hade ett fast jobb att luta sig tillbaka mot. Det gäller att göra bra reklam för sig för att lyckas få jobb och även att ha många och bra kontakter. Eller så kan man ju helt enkelt sätta ut en kontaktannons eller ställa sig med ett plakat på torget i ren protest. Nej... kanske lite för dessperat för min smak.

Nu är jag i alla fall ute på jakt igen efter nästa jobb och det här är kanske ett sätt att visa att jag finns tillgänglig. Jag tycker det är lite mer smakfullt än med ett plakat i handen på torget alla fall.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0