Lägenhetsångest

Det började redan förra veckan då vi hade spettsat in oss på två lägenheter som byggs vid Hornsbergsstrand. En trea och en fyra. Det gav oss stort huvudbry men såklart också en hel del glada planer inför framtiden. Men allt är inte enkelt. Eller ja... egentligen är ju ingenting enkelt. Speciellt inte när det handlar om boende och pengar. Vi har nu kommit fram till att lägenheten med fyra rum är den som är mest attraktiv. Vi har tittat på lägenhetsannonser så ögonen blöder. Priser, kvadratmeter, hyror, lägen, rum, räntor, banker, jobb listan kan göras lång på på hur många bitar man måste tänka på innan man köper en så pass dyr bostad som vi nu kollar på. Är vi villiga att lägga pengarna på boende istället för att resa X antal gånger per år eller unna oss det lilla extra eller vad det nu kan vara man vill lägga pengar på.

Just nu känner jag att jag bara vill strunta i allt samman och bara vara i samma situation som jag är nu. Ingen förändring. Men det är mest för att jag är så trött efter allt resonerande fram och tillbaka. Vad är egentligen rätt val... vad vinner man respektive förlorar man mest på... hur kommer mitt/vårt liv se ut om 1 år, 3 år, 5 år...10 år...

Så medans hjärnan går på högvarv dygnet runt försöker jag prata med så många jag kan för att bilda mig en uppfattning om vad som är rätt beslut. Många tycker lika men många tycker också olika. Valet har inte blivit lättare...

Jag sliter snart mitt hår i ren desperation på ett svar från ovan om vad som är det rätta beslutet. Bo kvar i hyresrätt eller köpa bostadsrätt. Att vara hyresrättsägare eller bostadsrättsägare.
Att vara eller icke vara, det är frågan!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0