Musik i mina öron

Jag sitter ofta med musik i öronen på jobbet. Det gör mig fokuserad och kreativ. Vi sitter i "öppet landskap" så det blir mycket telefoner som ringer och samtal över skrivborden och då är det bra att kunna "stänga in sig". Musikstilen byts ut ganska ofta och skiftar så klart efter humör och situation. Jag var på en arbetsintervju i veckan och fick frågan vad jag har för musiksmak. Svaret blev just att jag inte har en bestämd musikstil jag gillar mer utan att jag byter ganska ofta. Just nu är jag inne i en lugnare musiksmaksperiod och lyssnar precis just nu på Céline Dions "Halfway to Heaven".

Jag tycker musik är ett otroligt bra sätt att uttrycka sig på. Det är känslomässigt. Jag har flera gånger velat skriva egen musik men tiden har inte riktigt funnits till det. Jag har inte haft ron att bara sätta mig ner och låta det flöda. När jag har moments av kreativ lust för musikskapande sitter jag oftast i knepiga situationer som gör det svårt att notera det man kommer på. När jag kör bil till exempel. Det är väldigt svårt att på något bra sätt "spara" sina idéer när man samtidigt ska hålla koll på trafiken och spakarna i bilen. Har du något bra sätt så dela gärna med dig! Borde kanske alltid gå runt med en diktafon i fickan. Men även det kan vara ett knepigt sätt att dokumentera när man sitter i en bil...

Är så glad för jag har äntligen lyckats få tag på spotify!! Ännu en ny vän (vill inte glömma bort min kära vän cykeln som hamnat lite avsides under min förkylning) som jag sen jag fick den använt flitigt varje dag! Tack Pauli!

Back to work and my music!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0