Sol och värme ger energi

"Inte ett moln, så långt ögat kan nå..." det är meningen som jag tänkte på när jag var ute idag. För det var precis så det såg ut på himlen. Det har varit en fantastiskt skön dag i dag med mycket sol och värme. Jag har till och med lyckats bränna mig på delar av kroppen. Kanske lyckas jag till och med bli lite brun innan påsken är slut. Jag är kvar uppe i Dalarna, men imorrn bär det hemmåt. Känns skönt att ha en dag hemma innan det är dags att börja jobba igen på tisdag.

Vi tog en promenad idag i solen ner till Siljan. Riktigt skönt! Men fick också bevis på uttrycket "det som gömms i snö kommer upp i tö". Jag räknade inte men det var otaliga högar med hundpoop på vägen ner till vattnet. Det gällde att tänka slalom så att man inte klev i en av högarna. Vad är det med dessa hundägare som inte kan ta upp fter sig? Jag förstår faktiskt inte den grejjen. Så svårt är det inte att ta med en påse och plocka upp. Det är bara väldigt bekvämt att strunta i det. Kanske borde jag sätta mig en buske och hoppa fram när de inte plockar upp och skrika något i stil med "din lata jävel, plocka upp efter dig för f-n!". Kanske inte så orginellt och jag vet heller inte om det skulle ha någon inverkan men det skulle i alla fall göra att jag fick utlopp för min irritation över det. Det värsta är folk som inte tar upp fast det står andra runt omkring och SER att personen inte plockar upp efter sin hund. I-R-R-I-T-E-R-A-N-D-E. Punkt slut.

Nu släpper jag de negativa poop-tankarna och tänker istället tillbaka på dagen med mycket sol och värme som gett mig positiv energi.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0