Brrrr

Det är riktigt kallt ute idag och blåser gör det också. Men det är fint! Fint som snus som man brukar säga (dock inte jag)... Igår kväll kändes det riktigt vintrigt när man kikade ut genom fönstren. Det är verkligen tudelat. Helst skulle man vilja sitta inne med en kopp varm choklad framför en brasa och titta på den vackra naturen med all snö, eller ha på sig täckbyxor, stor mössa och tjocka vantar och pulsa ute i snön - kanske ha med sig picknick och sitta och äta i naturen. Men att bara försöka ta sig till jobbet i en snöstorm är ju inte direkt högst på listan. Nu är det väl dags att vara ledig! Visserligen är det bara dagar kvar tills ledigheten faller in men det känns nästan för långt! Bara snön ligger kvar över jul, helst till nyår så är det bra. Himla trist om den ska smälta bort precis till ledigheten. Den här vintern är för övrigt en sparsamvinter. I alla fall när det gäller inköp av kläder. Jag använder den jacka jag haft i ca 3 års tid (är det redan tre år sedan jag köte den?!) och de skor jag köpte här om året (minns inte om det var förra eller förrförra). Mössor och halsdukar har jag ett antal och likaså vantar så det behöver jag heller inte skaffa mig. Nu gäller det bara att allt håller så behöver jag nog inte köpa något förrrän tidigast nästa år. Det vore bra.

Idag är det Bonde söker fru och jag kan inte låta bli att tycka att det är underhållande. Det är tre program kvar och alla tre går denna vecka onsdag till fredag. Jag ska titta om jag bara har möjlighet. Har jag tittat på hela programmet hittills kan jag ju bara inte missa slutet!

Så här såg det ut på baksidan av vårt hus igår kväll. Snö!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0