Friskvård eller sjukvård

Idag när jag klev ut genom den automatiska dörren på svt (en dörr som av sig själv snurrar runt ochdet gäller att springa som en liten minitomte med små-små steg för att inte trampa på dörren framför eller bli påputtad av den bakom) möttes jag av ett stort plakat med texten "Friskvård 2010". Jojo! Nu är det dags tänkte jag och gick fram för att plira på lapparna på bordet som stod bredivd plakatet. Sedan plockade jag på mig ett papper för "Anmälan om Friskvårdspeng för 2010" och en lapp för "Inspiratinspass januari 2010". Ska jag nu försöka mig på det här igen så ska jag göra den ordentligt tänkte jag. Visst har jag varit nere och testat på något träningspass någon gång men inte så att jag gjort det till en vana. Men, nu blir det till att välja tänker jag, Friskvård eller sjukvård. Kroppen behöver ju den här träningen! På inspirationslappen läser jag "Spinning 20 minuter, Afrppowerdance 30 minuter, Box 30 minuter och Pilates 30 minuter. Någon av desa kan komma att bli min nästa vän. Eller så blir det helt enkelt hantlarna och trampmaskinen i gymmet. Who knows! Nu ska jag i alla fall ge det en ärlig chans tänker jag. Men det är först 2010 och till dess är det ungefär två veckor. Hur ska jag nu göra för att hålla motivationen uppe till dess? Väga mig varje morgon, insepektera mig i spegeln flera gånger om dagen eller varför inte gå upp och ner för trappan här på jobbet ett par gånger, ja så jag får igång flåset så där härligt. Mabe, who knows...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0