Dagen före midsommar

Idag är det en kort dag och förmiddagen har bara sprungit iväg. Vid lunch drar jag mig från mitt jobb för att åka hem och fixa det sista inför turen till Katrineholm över midsommar. Det ska bli skönt att ha en extra dag ledigt. Det gör faktiskt väldigt mycket. Sen är det bara en vecka kvar till semester. En semester som jag känner inte alls sitter dumt. Jag längtar riktigt mycket!

Igår var vi till vår nya lägenhet för att ta lite mått inför beställning av inredning. Köket ska vi riva ut helt och även alla garderober i sovrummen. Så det är en del att planera och bestämma där. Det ska bli riktigt roligt att få göra i ordning. Men jag blev verkligen påmind hur mycket vi behöver göra på lägenheten när vi var där igår. Det är verkligen allt utom badrummen som behöver fixas. Ja, badrummen vill vi också gärna fixa till... men det får bli något vi tar lite längre fram. För det är inget större fel på dem som de är nu. Vi ska förbi IKEA idag på vägen till landet. Kika på kök och garderober men också på lite möbler och fix till huset. Roligt roligt. Hoppas inte att fler tänker som vi och tar en väng förbi på vägen till landet.

Igår var jag tvungen att tänka till på vad jag lagt alla min pengar på den sista tiden. De har bara rullat iväg, men jag insåg ganska snabbt att tex tandläkarens nota har bidragit. Jag har inte slösat utan faktiskt lagt slantarna på nödvändiga ting. Jag har däremot försökt börja att unna mig själv lite mer. Jag har ju alltid varit väldigt återhållsam med pengar, men nu har jag börjar släppa lite på mina tyglar och inser att jag faktisk är värd att lägga lite pengar på. Igår fick jag ljusstaken med glaskupa som jag köpte på Tradera. Den var jättefin och jag blev väldigt glad när Mr T sa att den var fin och att det var ett bra köp. Den ska nu med till stuga och få en alldeles egen plats.

Nu ska jag jobba vidare så jag kan gå hem och ta midsommarledigt snart!
Trevlig midsommar!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0