En bra dag börjar med sovmorgon...

i alla fall den här dagen. Det var skönt att få sova lite längre än vanligt. Speciellt eftersom det ikväll är Bolibompa-fest... eller ja... kanske borde kalla det personalfest. Så är det i alla fall och för att jag ska orka med kvällen kände jag att jag behövde sova lite längre på morgonen. Ja jag vet... det låter som att jag ska parta hela natten. Men i vanliga fall börjar jag bli trött vid 18 en arbetsdag. Inget vidare sällskap då direkt. Dessutom behövde jag verkligen få vila lite längre. Min kropp säger emot allt vad den kan att den inte orkar längre nu. Den behöver vila.

Igår träffade jag kära Em och hade en jätte trevlig kväll. Mycket skratt! Det behövdes efter att ha mått dåligt hela dagen. Tack Em för igår! Jag kom hem i god tid och det var också skönt att kunna gå och lägga sig i bra tid. Jag la mig faktiskt i soffan och virkade och läste bok. Sen hasade jag in i sovrummet. Som sagt jag känner verkligen att jag kört lite för hårt och behöver ta igen mig lite.

Imorgon bär det av till Katrineholm för att göra det sista på huset. Måla, tapetsera och lägga golv. Sen är det inflytt. Får se om vi kan sova där i helgen eller om det blir först nästa helg. Det ska bli så skönt att kunna avsluta ett av alla våra projekt. Det låter kanske som att det bara är jobbigt. Men så är det verkligen inte! Jag har lärt mig väldigt mycket under tiden och det är roligt att ha varit med och byggt huset.

Nu ska jag jobba på så jag kan knata till festen sen. Ha en trevlig helg!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0