Fartfylld helg i Katrineholm

Nu är jag tillbaka i kontorsstolen på jobbet efter en helg som jag är riktigt nöjd med. Vi har nu hunnit med nästan hela innertaket och dessutom laserat det i vitt. Virket tog slut så därför kunde vi inte göra klart hela taket och så klart hade stället vi köpt på stängt under helgen. Men vi hängde inte läpp för det utan började spackla också. Så nu har vi spacklat klart hela huset också. Så himlans skönt att det börjar bli klart! Nästa gång vi åker ner blir till att slipa spacklet, tapetsera/måla och lägga in golvet. Sen är det inflyttningsdax. Underbart!

Jag tog första doppet nere i sjön i Katrineholm den här helgen också. Jag är en riktig badkruka så det betyder att det var ganska varmt. Jag tyckte faktiskt inte att det var faligt kallt alls. Och när man kom i var det som det brukar, jätteskönt! Hoppas att det kan bli många dopp där under sommaren! Och att det blir lika bra väder som det varit den här helgen.

I lördags fick vi besök av en av Mr T:s mostrar nere vid stugan. Jättetrevligt! Men inte nog med det, sen kom en till av Mr T:s mostrar tillsammans med sin man förbi, och vad vi skratta. (När jag skrev "och vad vi skratta" kände jag en släng av att jag var gammal. Är inte det sånt man säger när man är tant och liksom tänker tillbaka på saker som hänt??? Bör jag bli orolig över min ålder???) Det var den ena historien efter den andra. Men... man får se upp med vad man skämtar om...

Nu är det back 2 work. Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0