Härliga måndag!

Jag försöker vara positiv trotts att det är måndag och jag har hela arbetsveckan framför mig. Men till helgen bär det av till Katrineholm för det sista fixet på huset. Roligt!

Den här helgen har varit kaotisk men rolig. Det är anledningen till att jag inte skrivit något på ett par dagar. I fredags bar det av till Kallhäll för att hjälpa min kära kusin A med kalas för hennes 4-årige son. Jag åkte direkt efter jobbet. Jag fick också den stora äran att skjutsa hennes andra son till simskolan. Det gick bra.
Sen bar det hem vid 20-tiden och väl hemma fann jag Mr T och hans mor. Mr T:s mormor mår dessvärre inte så bra just nu och blev inlaggd på sjukhus. Väldigt tråkigt. Men vi hoppas att hon snart ska repa sig!

På lördagen var det till att gå upp tidigt för då var det dags för Bolibompa att befinna sig på slottet, det var Nationaldagen. Å fy 17 va kallt det var. Jag tyckte jag hade byllsat på mig, men tydligen inte tillräckligt. Fick be Mr T ta med sig ett par vantar när han kom förbi och tittade. Det var inte dumt! Det var en trevlig förmiddag med mycket folk. När klockan närmade sig 12.30 bar det av mot tunnelbanan för att hinna iväg på min kusin Fridas studentfirande. Så hem och byta om och iväg igen. Det var en trevlig eftermiddag och kväll med mycket mat, tårta och presenter. Och roligt att träffa sina nära och kära!

Igår var jag åter uppe med tuppen då det klockan 14.00 var dags för första lägenhetsvisningen. Men innan visningen hade vi lite att fixa. Så vi åkte till IKEA och köpte golv till stugan i Katrineholm. Vi har letat länge och på föera ställen efter ett golv som jag vill ha. På IKEA hittade vi ett som var prisvärt och liknade det jag från början tänkt mig. Det blir alltså vitt golv där. Sen åkte vi till lägenheten för att städa lite. Tjugo minuter innan visningen kommer en man och ringer på dörren och jag som tror att det är mäklaren som kommer går och öppnar med soppåsen i högsta hugg.. På engelska förklarar mannen att han är där för visningen. Jag försöker trevligt berätta för honomo att det inte är riktigt än och att han får komma tillbaka. Okay säger han och jag klämmer nästan hans näsa i dörren, så fort stänger jag.

När jag mött mäklaren okte vi och åt och sen vidare till kusin A. Hade glömt min kamera där på fredagen och behövde hämta den. Har märkt att jag spontant bara har börjat hjälpa kusinvitamin utan att hon ens bett om det. Jag hade hört att de skulle bada/duscha så jag sa nått i stil med.
- Nu går jag och badar dina barn.
Och 5 minuter senare hade jag fått i dem båda i karet och tvättade håret på dem. Jag hoppas inte att kära A har något emot det... men jag blir väl portad till slut i så fall...

Så ni kanske förstår att jag som de senaste helgerna inte har fått sova speciellt mycket. Det kanske inte var så konstigt att jag tappade hela smörpaketet på golvet när jag skulle bre smörgåsen i morse.

To be continued...

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0