Sommar sommar sommar

Det är såå häligt ute nu! Det här är svensk sommar när den är som bäst. Det fattas bara att man ska vara ledig så är den fullkomlig! Så känns det i alla fall nu. Det är fantastisk väder ute. Solen skiner och himlen är blå vilket för mina tankar till den lilla fina sången vi gurglade fram i kör någon gång under skolåren. Kanske till och med var dagis/förskola.

Sitter inne framför min dator och ger längtande blickar mot fönstret. Igår gjorde vi en rokad på redaktionen och nu har jag fått vad jag än så länge tycker är en perfekt plats. Jag har kvar mitt höj-och-sänk-bara skrivbord och sitter vid ett fönster! Jag kan öppna förnstret när jag vill och känna doften av nyklippt gräs. Och jag kan sitta och glimta över gärdet. Lovely! Jag tror nog att jag kan komma att trivas bra här...

Igår var jag och träffade goda vänner på stan och åt middag och gick hem i den sköna kvällsvärmen. Väl hemma var det vikning av tvätt, diskning och ny tvätt som gällde. Och så klart lite packning inför resan neråt i Sverige.

Nu ska jag back to work.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0