En händelserik helg

Oj vad tiden går fort. I fredags var jag och Mr T hos ett par goda vänner och åt en riktigt god middag och tittade på Lets Dance. Väldigt trevlig kväll som avslutades med ett parti spel som såklart Klara vann. Klara vinner alltid... jag är inte bitter! ;)

Mr T var ute på en rejäl flygtur i lördags. Ja han hade fått i present att flyga ett flygplan då hans tidigare dröm varit att bli pilot. Så nu var det dags att ta tag i rodret och sikta högt. Han såg väldigt nöjd ut när han satt vi spakarna innan det var dags att lyfta. Och när han kom tillbaka sken han nästan mer än solen. Jag tror minsann han fick lite mersmak. Men det är en dyr historia att fixa PPL som det kallas. Det krävs för att du ska få flyga planet själv som fritidssysselsättning. 45 flygtimmar sen är PPL:en klar. Men 45 timmar är väldigt mycket tid och väääldigt mycket pengar. Vi får väl se hur det blir när allt har landat lite. =) Men lördagen var inte slut där... Jag kan nu stolt meddela att vi numera är bilägare igen! I lördags köpte vi nämligen vår nya bil och är väldigt nöjda.

Söndagen var ett enda stort äventyr. Det började med en tur till Katrineholm och vår "obyggda" stuga. Där mötte vi den snickare som vi numera ska ha kontakt med under bygget. Min kära Mr T ska försöka bygga så mycket som möjligt själv. Något han tycker är väldigt roligt. Det får mig att tänka tillbaka på när tomten precis var köpt och han säger:
- Jag vill ha en grep.
Ja. Så en grep var bland det första vi såg till att det fanns på tomten. En grep som vi än så länge inte fått någon nytta av men så länge Mr T är nöjd med sin grep är jag nöjd.
Vidare bar det av sen mot Hölö där jag under ett par timmar filmade fårvallning med den otroligt duktiga fårvallaren Cap och hans matte Azarina. Han var så duktig! Och jag är såå nöjd med materialet jag fick med hem. Jag försökte så klart få Mr T på andra tankar vad gäller ämnet att skaffa hund, men han är väldigt bestämd på den punkten, det blir ingen hund. Eller ja, det kan bli en hund, men han tänker inte gå ut med den. Så nej, det blir ingen hund. I alla fall inte just nu... ;)

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0