Födelsedagsfirande av "på tisdag på torsdag" och Melodifestivalen

Idag firade vi på jobbet en man som jag och många fler såg i tv-rutan när man satt med en clementin i soffan och tittade på Bolibompa. Det kan man visserligen fortfarande göra... En liten ledtråd är "på tisdag, på torsdag". En fras han använde flitigt en tid tillsammans med den lilla kaninen "Pipen". Han fyller jämt i år och det firades så klart med ballonger, fanfarer och den norska födelsedags sången. Ett stycke som bluddras igenom då ingen kan texten riktigt fast alla står med texten på en liten papperslapp i handen. Det hela avslutas med ordet "Gratulere" vilket alla kommer ihåg och därför är detta det enda man kan urskönja ur denna skönsång vi alla instämmer i. Grattis Johan!


Melodifestivalen. Denna årliga festival av musik som pågår under månaderna februari och mars (för att sen fortsätta i Eurovision Song Contest) är något som alla på ett eller annat sätt kommer i kontakt med. Är det inte via själva programmet så är det med hjälp av löpsedlar/tidningar, vänner o bekanta eller webben. För mig är det den sistnämnda platsen som jag kommer i kontakt med Melodifestivalen mest i år. Jag har förflyttat mig från att sitta i globen på finalen förra året till att sitta bakom datorskärmen på jobbet och länka till bidragen. Lite skillnad för en som hyser värme för detta evenemang. Nu finns i alla fall finalisterna och andra chansen artisterna att hitta även på Bolibompas webb där besökarna kan lyssna, titta och rösta på den låt de håller på. Så om du är minsta intresserad tycker jag att du ska ta dig in där och göra just det, här!

Vad gäller favoritlåt detta år har jag än så länge inte bestämt mig. Har dock låtar som jag fastnat mer för än andra och just nu är det Malena Ernman med "La Voix" och Agnes med "Love Love Love" som gäller.


Tack alla ni som skrivit inlägg i min blogg! Det gör mig riktigt glad att se att jag har  läsare! =)

På Bolibompawebben kan alla gå in och lyssna på låtarna som gått direkt till final och de som gått vidare till andra chansen. www.svt.se/bolibompa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0