Sommarstuga ger mersmak

Idag har det varit fullspäckat! Det var från början tänkt att Mr T skulle "köra" flygplan idag men på grund av vädret blev det uppskjutet än en gång och vi hoppas på att hitta ett nytt tillfälle inom snar framtid. Istället blev det en tur till ett av våra landsställen för att reka lite inför bygge av en liten stuga till Mr T och mig. Vi åkte iväg till en byggfirma där vi skulle försöka få tag på info och material. När min kära Mr T frågar mannen bakom disken om man kan hyra "vibrationsplatta" (eller något liknande...) via dem fick han ett ja till svar. Mr T funderade.
- Men hur funkar det då. Man kan ju inte lyfta in en 150 kg tung vibrationsplatta" (eller vad det nu hette) direkt i kombin?
- hahahahahaha.
Ett skratt som bubblar upp ända från magen hörs bakom min rygg. Jag tittar förskräckt bak och ser en man finna Mr T:s fråga väldigt underhållande.
- Jo, det gör man... säger mannen bakom disken allvarligt.
Det är verkligen inte lätt första gången man ska ge sig på ett husbygge. Men som Mr sa när vi gick där i från:
- Det bjuder jag på.
Ja, man måste nog ha lite självironi och kunna bjuda på sig själv.

På vägen hem ville jag åka förbi IKEA, så det gjorde vi. Som alltid kommer man ut med något mer än man tänkt sig. Denna gång en del grejer till den icke påbörjade sommarstugan Men man måste ju börja någon stanns. Och jag börjar med kuddar, mattor och tapeter.

Nu längtar jag verkligen efter vår och sommar, gräs och blå himmel med sol. Sommarstugor ger verkligen mersmak!

Kommentarer
Postat av: Den där japanen

hahaha vafan var det där för mongogubbe som skrattade så? :D

2009-03-17 @ 15:23:58
Postat av: Fredrika

Eller hur! Skulle vilja se honom framför disken på Kjell & Co frågandes efter rätt kablar eller liknande... ;)

2009-03-17 @ 15:55:19
URL: http://fredrikakrusberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0