Bostadsrättsinnehavare Fredrika

Ja då var det klart! Igår skrev jag och Mr. T på kontraktet för vår nya lägenhet som vi får tillträde till i slutet av sommaren. Passar perfekt efter semestern. Jag ser fram emot att få renovera och göra det till vårt! Det är klart att det känns lite läskigt också, men mest roligt. Det är ju trots allt en väldigt stor affär. Jag var visserligen bostadsrättsägare innan gårdagen också, men nu är jag det tillsammans med Mr. T. Så nu har jag börjar leta mäklare till försäljningen av min bostadsrätt. Nästa vecka ska två olika komma och titta på lägenheten och göra en värdering. Jag har visserligen lite att fixa på lägenheten innan jag släpper den till försäljning, men känns bra att få en första bedömning.

I helgen är det som vanligt fullt upp. Imorgon lördag bär det först av till Ludvika/Dalarna där en av mina kusiner konfirmerar sig och dessutom fira dennes systers 20 års dag (invecklat...kanske...). När vi firat dem bär det iväg till en arbetskollegas fest  i stockholm på kvällen. Tur att man inte behöver åka hem för att byta om emellan.
På söndag ska det också firas. Men då är det Mr. T:s ena kusinbarn som fyller år. Då behöver vi inte åka så långt då de bor i samma kommun. Sen ska bror min komma på middag på kvällen. Fullt ös!
Men det är ju faktiskt roligt att träffa nära och kära. Det enda jag saknar lite är en andningspaus. Men det är ju snaaart semester. Då hoppas jag verkligen på att få sol och vila.

Husbygget får alltså denna helg ligga på is. Om allt går som vi hoppas bär det av dit nästa helg för att sätta upp innertak och innerväggar men också måla huset i den kulör vi nu valt. Har vi tur hinner vi med att lägga golvet också. Men med tanke på hur mycket jobb allt innebär så vågar jag inte riktigt hoppas på det.

Nu ska jag jobba på så jag får gå ut i solen och inhandla presenter och tillbehör till kläderna jag ska ha imorgon.

Trevlig helg!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Azarina

Jag har mäklartips i det område du tänker sälja... Om du vill ha tips alltså ;-)

Puss så länge :)

2009-05-18 @ 09:55:15
Postat av: Fredrika

Klart jag vill ha tips darling! Puss!

2009-05-18 @ 13:13:12
URL: http://fredrikakrusberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0