En byggares dotter

Ja då var man hemma igen efter tre dagar i Katrineholm. Det har varit kanon fint väder men otroligt mycket att göra. Kan tyvärr inte säga att jag är utvilad efter den här helgen... Igår kväll låg jag mellan fyra väggar på plint och la golvet i stugan. Jobbigt men otroligt kul att se när det växer fram något av det man gör. Så nu står där ett nybyggt hus, inte helt färdigt men så gott som, och bara väntar på att vi ska komma ner nästa gång och måla och sköta om det.

Lyckades även fixa ett trådgårdsland på tomten och har planterat morötter, rädisor, sallad, jordgubbar, sockerärtor och dill, gräslök och persilja. Nu fattas bara tomater och potatis, sen är jag nog nöjd. Det är roligt att få påta i jorden och snickra på huset. Jag är ju trots allt en byggares dotter!

Jag är så ofantligt trött så nu är det dags att slappa framför tv:n. Det är jag värd!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0