En färgsprakande helg

Ja så var det måndag igen och jag tänkte summera min helg lite kort.

I fredags bar det av till Katrineholm för att grundmåla huset. Och det var inte det lättaste. Själva målandet var inte svårt. Men att räkna ut hur mycket färg vi skulle ha till huset var tydligen väldigt knepigt. Jag är inte världsbäst på matte, jag är snarare precis tvärt om. Matte är helt enkelt inte min grej. Det var därför jag sa ifrån mig allt ansvar för hur mycket färg vi skulle behöva. Vi började måla vårt lilla hus och kom typ halvvägs när vi insåg att jaha, nu var färgen slut och vi behövde åka iväg och köpa mer. När vi skulle köpa mer hade stället vi handlat på innan stängt så vi fick åka vidare till ett nytt ställe. Där hade de inte samma färg som vi börjat måla med. Nu stod vi i valet och kvalet. Kan man må¨la med två olika grundfärger. Vi frågade och frågade folk i affären och till slut bestämde vi oss för att köra på det. Hem igen och måla vidare. Och blev klara! Jätteskönt!

På söndagen bar det hemåt och var på fyra lägenhetsvisningar. Börjar snart blanda ihop alla olika lägenheter så det gäller att verkligen fokusera på de olika objekten. På kvällen hade vi bjudit över två goda vänner. En väldigt trevlig kväll med god mat och dryck och Let´s Dance spelande. Mycket skratt!

En kort sammanfattning alltså...

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0