Att våga eller inte våga - det är frågan

Igår frågade en av mina kollegor om jag hade tänkt gå och vaccinera mig mot svininfluensan. Svaret var inte helt enkelt. Jag känner att jag läst otroligt mycket om denna influensa men är ändå inte tillräckligt insatt för att ta ett beslut. Men mitt svar blev ändå... Ja. Så vi bestämde att tillsammans gå och ta sprutan idag efter klockan 15. Vi får väl se om jag överlever eller om man tuppar av på köpet. Jag är inget fan av att spruta in saker i kroppen men den här gången försöker jag att tänka även på andra i mitt val. Jag kan ju faktiskt skada andra genom att inte ta vaccinet. Jag hoppas på lindrigare biverkningar!

Igår var jag hemma hos Mary och åt middag. Hon var så duktig och gjorde "köttbullar", potatismos och gräddsås. Riktigt gott! Var länge sen jag åt det. Mums! Sen joinade Em oss lite senare. Vi skrattade mycket som vi oftast gör. Och våra samtalsämnen lyckas alltid bli intressanta... Vi ringde även vår fjärde part av gänget som styrt sin kos till Skåne och inviterade henne i en av våra diskussioner via högtalartelefon. Väldigt roligt! Kan man inte umgås på nära håll får man göra det via alternativa vägar. Love U girlies!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0