"En morgon när jag vaknar, drar upp min rullgardin...

... så kanske bara regnet öser ner"... Jo jo! Så är det idag. Den går väl något såndant, trudelutten de körde igång "Hajk" med när man var liten. De senaste dagarna har verkligen varit grå-grå. Inte alls skoj! Det känns som att det har duggat konstant och det liksom bara vill inte sluta. Man vet liksom att det är dags att dra upp luvan så fort man kommer utanför porten. Tur att man har höga stövlar på sig också så man slipper få vatten insipprandes. Helgen har varit fullbokad. I lördags var jag och en av mina kusiner iväg för att kolla brudklänningar. Mot slutet av dagen hade vi tagit oss igenom fyra butiker och hittat några klänningar som var helt okay men inte wow. Men i sista butiken vi var inne i och med den sista klänningen jag testade kändes det faktiskt riktigt bra. Det var den första jag kände "den här passar mig"  när jag hade den på mig. Det är en Angelo-klänning. Inte var den speciellt dyr heller, vilket såklart inte är så dumt. Nu gäller det bara att bestämma sig för om man vill ha den. Jag får nämligen 10% rabatt om jag köper den innan 27/11. Inte för att det ska avgöra, men 10% är ändå en del och den procenten kan vi lätt lägga på något annat. Efter rundturen i stan åkte jag hem för att svida om. Vi skulle vidare till Mr T:s kusin som fyllde 30 och fira. Blev en jättetrevlig kväll med god mat och gott sällskap. Vi var hemma vid 22-snåret. Igår söndag lyckades vi utföra lite arbete hemma. Jag tvättade och bakade kanelbullar och hjälpte Mr T när det behövdes. Han satte lister i vardagsrummet så nu är det klart. Jätteskönt! Sen var det lite småpill med lampknappar och annat skoj. Vi arbetade lite på den hemsida vi gör åt en av Bolibompas programledare också. På kvällen var jag iväg för att träffa bostadsrättsföreningens ordförande då jag nu ska ta över föreningens webbsida. Roligt att få ett ansvar i föreningen. Idag ska jag och Mr T på direktsändningen av "Tinas Cookalong". Ingen av oss är direkt sugna på att gå iväg ikväll men det kan ju faktiskt bli riktigt trevligt. Mellan 19 och 21 håller det på. För övrigt är det nu dags att återgå till det dagliga arbetet.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0