En tandlös kvinna

okay, inte riktigt så farligt men nästan! Igår var jag alltså till tandläkaren på eftermiddagen. Hade fått en akut-tid och det kändes jättebra för jag hade verkligen jätteont. Åkte till tandläkaren med tankarna på att hon antagligen bara skulle säga att "det bara är att vänta ut" eller någpt likannde. Tji fick jag! Jag kom därifrån med -1 tand och mindre pengar i plånboken. Inte nog med att de tar mina pengar, de tar mina tänder också! Så igår drog jag alltså ut min första visdomstand. Själva ingreppet var faktiskt inte så farligt. Visst tyckte jag det var lite jobbigt och läskigt men det var först efterråt som det började göra nedrans ont. Ja efter att bedövningen gått ur. Det gjorde verkligen hur ont som helst. Kunde ibland bara stå och hålla mig för kinden och hoppas på att det gick över snabbt. Så i med värktabletter. Idag känns det fortfarande, det gör ont, men inte alls som igår... än i alla fall. Det var andra tanden jag någonsin dragit ut och jag måste säga att det kändes mer förra gången. Då var jag visserligen liten, kanske runt 10-års åldern eller något sånt. Minns bara det krachande ljudet, som att man har grus runt tanden. Det var lika denna gång. Blev lite orolig när hon först tog fram ett redskap som såg tu som en skruvmejsel för att bända runt tanden och sen kom tången. Kändes som hon stoppade ner en byggtång i munnen men, det var inte så farligt. Det gick rätt snabbt. Sen sa hon "titta vilken fin tand". Mmmm tänkte jag och sa bara "jag kan nog inte titta just nu". "Vill du ha med den hem så du kan visa Mr T" frågade hon och jag sa utan att blinka "jaa". Varför då!? Det vet jag inte, kändes väl som att någon tagit något från mig och nu var jag tvungen att ta tillbaka det innan det försvann helt! Hur som helst så fick jag en liten blå burk med genomskinligt lock med mig som minne. Jag har ännu inte tagit mod till mig att titta ordentligt på tanden. Den är ju så himla stor!!!

Nu på förmiddagen jobbar jag hemifrån då jag ska på ett möte jag får berätta mer om vid ett annat tillfälle. Efter mötet åker jag in till jobbet och fortsätter jobba där. Måste säga halleluja när det gäller vädret idag. Det är faktiskt sol utanför fönstret! Helt otroligt för det händer ju inte så ofta så här års. Ska bli skönt att komma utanför dörren och få solen i ansiktet!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0