Tandläkaren nästa

Igår fick jag nog. Det blev till slut till att ringa tandläkaren och på telefonsvararen tala in att jag har akuta problem med min mun. Imorse kom svaret och nu har jag fått en tid på eftermiddagen. Jag är både glad och lite ledsen över detta. Min mun blir förhoppningsvist glad men min plånbok blir INTE glad. Igår skulle jag och Mr T göra klart en hemsida vi arbetat med. Men min dator sket sig igen så det blev inget av med det. Hoppas istället på denna dag. Igår kikade jag lite på bröölopsinbjudningskort också. Jag har ju tänkt göra dem själv, men efter att ha hittat en sida på internet som erbjuder denna tjänst till ett väldigt förmånligt pris ändå till ingefär samma peng som jag skulle göra det själv känns det som ett bra alternativ. Jag slipper känna mig stressad och jag vet faktiskt inte riktigt när jag skulle hinna göra korten. Vi vill ju gärna få ut inbjudningarna innan nyår, om vi bara bestämmer oss för en lokal innan dess.

Jag måste bara få påpeka och säga att det är väldigt många människor runt omkring som är gravida eller nyss fått barn. Tycker det har kännts som en babyboom väldigt länge men nu känns det som explosivartat. Det är tydligen inte bara jag som tycker det heller. Fick höra av Mr T igår att en av hans medarbetare hade frågat om jag var gravid då alla (typ) runt omkring honom hade tjejer som var gravida. Så är dock inte fallet här. Jag och Mr T började prata om att det faktiskt är drygt ett år sedan lågkonjukturen startade och att det KAN vara därför. Vi är ju inga sexperter på det här området men man kan alltid spekulera.

För övrigt är det löningsdag i dag men det betyder inte att man har massa slantar på kontot. Nej, inte för alla i alla fall. Men jag skänker en tanke till mina nära och kära som sitter i en knepig ekonomisk situation. De e för j-ligt!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0