Vaffö dådå?

Ja varför är det på dette viset som rumpnissarna säger i Ronja Rövardotter. Det jag syftar på är mina kära tänder som gör mig så illa. Jag funderar starkt på att gå till tandläkaren då jag nu har hafto värk sedan torsdagen förra veckan. Men hur gör man med sånt här? Ska man gå till tandläkaren när man har ont i tänderna? Kanske är en dum fråga men jag har aldrig pallrat mig iväg tidigare för att jag har haft detta problem. Någon gång har jag ringt för att det gått en flisa i en tand men annars är det alltid tandläkaren som hört av sig till mig för en årlig kontroll. Därför är detta ett outforskat område för mig. Så nu står jag i valet och kvalet. Vänta och se om den onda går över och tjäna lite slantar eller ringa och boka en tid för att kanske få buckt på det hela men bli ca 1500 kronor fattigare... hur skulle du göra?

Igår gjorde jag i ordning vår Bostadsrättsförenings hemsida som jag åtagit mig att sköta. Så nu har den ett utseende osm matchar loggan mer och rubriker som är relevanta för föreningen och föreningens medlemar. Har även fixat så att det är lösenordsskydd på vissa delar som bara medlemmar eller styrelsen ska komma åt. Känner mig nöjd. Något annat som hände igår var att jag ringde för att preliminärboka och kika på en ny lokal vi hittat för bröllopsfesten. Så nu är den det, preliminärbokad alltså. På lördag ska vi åka dit för att titta på lokalen. Ingen privatvisning men det är ju inte det som är det viktigaste, det viktigaste är att känna efter om det är rätt. Spännande! Mr T såg till att preliminärboka en anna lokal som vi redan varit och kikat på, så vi står inte helt utan ställe.

Idag ska jag luncha med en gammal arbetskamrat och det ska bli så roligt att träffa henne igen. Det är nog mer än ett halvår sen jag såg henne. Vi ska träffas och äta vid filmhuset. Passar ypperligt då min vän är väldigt filmintresserad.

Ha en trevlig dag!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0