En tår jag fällde

Igår åkte jag hem till min vän K efter jobbet för att äta middag. Väldigt trevligt! Hon visade sin matkunskap än en gång genom att tillaga en trerättersmiddag på en vanlig onsdag och maten var tipp topp. Funderade på om jag skulle anställa henne som kock till vårt bröllop, men jag hade andra planer för henne då så jag viftade bort de tankarna ganska snabbt. Efter att ha ätit två av tre rätter och pratat oss igenom en hel del ämnen hade vi kommit till ämnet bröllopet. Hon sa att hon ville självanmäla sig som toastmadame och jag sa att nej, det fick hon inte för jag kanske hade en annan roll till henne. Nu kunde jag verkligen inte hålla mig längre. Men hur skulle jag nu säga det här... efter en stunds knorrande lyckades jag i alla fall få fram en förfrågan om hon ville bli min "made of honor", alltså brudtärna. Hon blev jätteglad och sa att hon självklart ville det. Mitt i all den här glädjeyran så kunde jag verkligen inte hålla tillbaka mina glädje tårar. Jag börjar bli riktigt blödig... Jag tror till och med att K blev lite rörd. Det var en fin stund. Så nu är det bestämt. K kommer bli en exemplarisk brudtärna! Sen blev det till att sitta och titta på fler lokaler och vi lyckades faktiskt hitta några nya med potential både karaktäristiskt och kostnadsmässigt. Nu ska bara jag och Mr T få tid att sätta oss och titta igenom dem.

För övrigt blev jag väldigt fundersam över mig själv när jag igår kväll efter att ha kommit hem från K, väldigt trött, klev upp ur sängen efter att ha gått och lagt mig för att jag kom på att min farm på facebook behövde skördas. NU har jag lyckats med det jag ville åstadkomma. Förstå mig på de barn som sitter upp på nätterna för att spela detta spel. Jag gick ju in med tanken på att spela spelet för att sätta mig in i vad det var som gjorde att de satt med spelet så mycket. Man får ju inte missa att skörda! Då ruttnar allt och pengar man lagt på att odla upp grönsaker och frukt går till spillo. LIVSFARLIGT. Nej, såklart inte. Men att det framkallar ett beroende är förståeligt. Själv kommer jag inte lägga ner lika mycket tid. Nu sätter jag stop.

Idag ska jag träffa min vän M och ha en trevlig kväll. Det ser jag fram emot.
To be continued...

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0