Ensamvarg blir effektiv

Igår var jag ensam första kvällen denna vecka då Mr T har tagit sig en tur ut i Sverige med jobbet. Men inte hängde jag läpp för det. Jag lyckades faktiskt ta mig för en hel del igår kväll. Först åkte jag iväg för att införskaffa lite prylar och sen bar det hemåt. När jag kom hem började jag med att tvätta det sista för att sen gå på målning i sovrum, inoljning av bänkskiva, ihopskruvning av skåp, vattensprutning av kakel och matlagning. Ikväll hoppas jag orka gå på sista lagret färg i köket. Skulle behöva ta mig förbi IKEA och införskaffa två trådkorgsställ men då Mr T tagit bilen har jag lite svårt att ta mig dit. Så det får bli en annan gång. Fick för övrigt besök av grannen under oss igår också. Hon frågade om vi hade dragit in trefas för det hade hon tänkt göra nu. Jo det har vi. Hon var lite olycklig över den summa pengar som hennes elektriker lagt fram till henne så vi diskuterade detta en stund. Sen frågade hon om hon fick komma in och kika och jag kunde inte säga nej. Jag såg framför mig hur hemsk vår lägenhet måste se ut för andra just nu. Den är ju inte färdig... Men när hon kom in var hennes reaktion att det var väldigt fint. Jag pustade ut. Då blev i alla fall inte första kommentaren någpt i stil med "oj oj, här var det rörigt" eller "här håller ni visst på". Hon tyckte att kaklet var väldigt fint och frågade vem vi hade som kaklat. Jag kunde stolt berätta att det var vi själva som gjort det. Roligt!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0