Garderob - check!

Vi har en garderob! Kan ni förstå?! Det är knappt så jag gör det. Igår satte vi upp inredningen i garderoben och jag stod med ett leende på läpparna när jag hängde upp mina klänningar och skjortor och ställde i ordning mina skor. Tänk att det är så fantastiskt med en garderob. Och den blev precis som jag ville. Jag hade en bild och hade till och med ritat en skiss. Min fina garderob! Nu fattas bara dragdörrarna men vi får väl se när de kommer på plats. Ska se till att införskaffa några först. Någon som har tips på inite allt för dyra helst vita garderobs-drag-dörrar?

Ja eftersom vi nu fått i ordning garderoben i sovrummet börjar det nu bli ordning i badrummet också. Ja för det är där vi förvarat mycket av våra kläder. Det känns helt plötsligt luftigt där inne. Idag hoppas jag på att få några lampor på rätt plats i taket. Det skulle inte sitta helt fel med belysning i hallen till exempel. Att slippa stå med ytterdörren öppen tills man tagit sig fram till lampan i vardagsrummet. Visst det går men det är ju inte direkt optimalt. Nej, varde ljus!

Över till något som inte är lika upplyftande...
Igår fick Mr T ett samtal och det visade sig att en av hans mostrar haft inbrott under dagen. Vad är det som händer!? En kvinna som inte gör en fluga förnär och bor högst upp i ett hus får inbrott mitt på blanka dagen. Jag kan inte låta bli att tänka att det inte var en slump. Varför just hennes lägenhet, varför just den dagen, varför just den tiden när hennes granne som är mammaledig var ute ur huset. Så fruktansvärt! Nog för att hon blev av med värdesaker men det värsta måste ändå vara känslan av att någon varit inne i ens hem och rotat runt. Jag skulle nog ha svårt att bo kvar i den lägenheten efter det. Detta gjorde i alla fall att jag och Mr T började diskutera ämnet att ha ett säkerthetsskåp i lägenheten. Jag tror faktiskt att det är något vi ska införskaffa. Jag tycker verkligen synd om Mr T:s moster och hoppas att de till slut hittar de som gjort detta.

Over and out

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Bauhaus har shyssta dragdörrar till garderober, vi köpte våra där som var byggsats o det blev mkt bra o inte alltför dyrt. Dem finns även i vitt fast vi har svarta. kram

2009-10-14 @ 22:58:00
URL: http://nlie-nlie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0