Lampor = check!

Igår var jag iväg och träffade min mamma efter att hon ringt om att hon var istan. Det blev middag i Sundbyberg. Indiskt. Starkt. Mr T var hemma och pysslade med lägenheten, duktiga han! Så när jag kom hem hade han lyckats spackla igen hål i väggar och nästan fått upp alla lampor. Jag hjälpte honom med det sista så nu har vi äntligen en lampa i hallen också. Väldigt skönt att slippa gissa vart man ska sätta fötterna för att komma fram till närmaste lampa.

Ikväll ska jag förhoppningsvist träffa en vän jag inte träffat på många veckor. Det har till och med gått månader så nu är det dags. Hon har precis berättat för mig att hon är gravid så det ska bli så spännande att få höra hur det är med henne och se om det syns något. Hon har dock precis fått en "svin-influensa-vaccin-spruta" så risken är att hon får symptom och inte kan ses. Men så får vi hoppas att det inte blir!

För övrigt arbetar jag just nu med en hemsida till en av Bolibompas programledare nu. Jag hoppas på att få den klar inom snar framtid så den kan lanseras och hon¨kan börja använda den. Hon är nämligen aktuell med årets Julkalender och då är det bra att ha en webbsida. Jag tycker det är riktigt roligt att få komponera ihop sidor. Jag får lägga in länken till den när den är klar så ni kan gå in och kika.

När det gäller bröllopet har vi fortsatt kika efter lokal men inte hittat rätt än. Min ingifta moster ringde mig häromdagen och gav förslag på ett ställe som ligger vid DN-skrapan/Fridhemsplan/Lilla Essingen. Jag ska få hjälp och kika på det av min morbror så vi får väl se om det kan vara något. Alla tips är bra! Idag ska jag nog ta mig förbi och köpa material till inbjudningskorten. Pysslig som jag är vill jag såklart göra mina egna inbjudningskort. Jag ser fram emot att få knåpa ihop dem. Jag är fortfarande lite velig när det gäller färgtema. Jag är inne på vitt och mörkrött/vinröd men vet inte om det verkligen ska bli det. För mig står det mörkröda för djup kärlek och det vill jag gärna ha med. Jag tror att jag tänker att rött lätt förknippas med jul. Vitt och rött = Jul? Grön är en annan färg som ligger mig varmt om hjärtat. Men vitt och grönt kanske också = Jul?... Måste fundera mer....

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0