Long time no seen...

Så var det kanske dags att börja skriva igen då. Jag har fallit ur mitt system lite grand sen resan till Paris. Så det är väl där jag ska börja...

Lördagen den tredje oktober bar det av med flyget från Skavsta till Paris. Vi åkte från lägenheten vid 4.30 så vi var bra trötta men så klart väldigt spända över resan. Det skulle bli så roligt! Jag som var så orolig för flygresan hade inte behövt oroa mig så mycket... jag var faktiskt knappt nervös innan. Hur skönt som helst. Vi var nere i Paris vid 10.30 tiden med hjälp av transfer från flygplatsen. Vi tog oss med hjälp av en karta till det hotell vi skulle bo på de närmaste fyra dagarna. Vi var framme vid hotellet vid 11.30 tiden vilket gjorde att vi fick möjligheten att utforska närområdet innan incheckning 12.00. Det var en lokal marknad någon minut från hotellet som vi strosade på och köpte oss den första i raden av de franska crepesen. Det blev en med choklad för min del. Väldigt gott men också väldigt dyrt. Vi hade verkligen ställt in oss på att det skulle kosta en del med mat i frankrike, men det var snäppet högre pris ändå. Efter ne tur på marknaden gick vi tillbaka till hotellet och checkade in. Hotellrummet var väldigt fint för att inte vara allt för dyrt. Jättemysigt med en fransk balkong mot en lummig bakgård/trädgård. Väldigt pittoreskt och mysigt. Vi lämnade av en del packning och gav oss ut på stan igen. På lördagen hann vi med Sacré-Cœur, Eiffeltornet, några kaféer och någon restaurang i mysiga områden. På söndagen blev det till att besöka Louvren och Eiffeltornet igen. Denna gång var vi upp i Eiffeltornet, eller ja inte enda upp men till andra våningen. Vilken utsikt! Vi var även förbi Notre-Dame och kom precis tajmat till en gudstjänst med rökelse och hela baletten. Väldigt häftigt! Även den här dagen lyckades vi hitta flera mysiga ställen att äta gott på. Måndagen ägnade vi åt att strosa runt på gatorna och besöka de största shopping centrerna i Paris. Ungefär som att gå på NK och Åhléns. Vi åkte också ut en bit utanför city för att besöka en marknad som de kallade för ”antik”. Den var allt annat än antik men det var ändå roligt att kika på vad som fanns där. Var även förbi några märkesbutiker och jag blev väldigt förtjust i en Chanel-klänning. Kände dock att jag inte riktigt kunde köpa med den hem. Återigen fann vi nya mysiga kvarter att äta god mat i. Måndagen var dagen vi reste hem men vi hade hela dagen i Paris först. Återigen gick vi till Eiffeltornet, denna gång för att få bilder i dagsljus då vi kom på att vi endast tagit bilder på kvällstid på det magnifika tornet. Vi passade också på att ta oss förbi Triumfbågen. Väldigt många vackra byggnader i Paris. Vid klockan 16.30 gick transferen tillbaka till flygplatsen och vi kände oss så nöjda med våran resa! Väl hemma i Sverige var vi såå trötta. Vi hade ju promenerat hela Paris runt... ja nästan iaf... Vi åkte faktiskt bara Metron två gånger under de fyra dagarna. Så nu har vi alltså varit hemma sen tisdags natt. Jag har dock inte berättat det som var störst av allt på resan, men det jag tänker återkomma till det senare då jag har lite att göra först innan jag avslöjar det.

Igår målade vi för övrigt om väggen som jag varit så osäker på. Väggen i vardagsrummet som jag gjorde till ett litet färgprojekt men som jag inte blev så nöjd med sen. Nu är väggen ommålad och har en chokladbrun färg. Mycket mer hemma och det är nästan så jag vill ta en tugga av väggen. Vi startade även projektet ”garderoben i sovrummet” igår också. Det ser ut att kunna bli riktigt bra. Nu ska den bara målas sen väntar monteringen. Så skönt att få mer plats att ha sina kläder på än i  IKEA kassar.

Ha en bra dag!

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0