Blocket - en plats för sökande

Igår efter jobbet åkte jag och Mr T till Upplandsväsby. Där fanns nämligen våra nya sängbord. Mr T ville inte ha några andra sängbord än de matchande från IKEA men som nu har utgått så det blev till att söka på blocket och minsann, där fanns det! Så igår bar det av för att införskaffa dessa. 500 kronor för 2 (nästan helt nya) sängbord är inte fy skam när de från början kostar cirkus 495 kronor/styck från början. Innan vi åkte för att hämta borden gav sig Mr T på att såga klart köksbänken. Dessvärre gick sågen sönder... suck! Som tur var har en av hans kusiner ganska nyligen renoverat kök så det blev till att ringa och fråga om det fanns möjlighet att låna av dem. Som tur var gick det bra och vi blev klara med köksbänken igår. Spishäll och diskho sitter på plats och bänken ligger där den ska. Riktigt nice! Nu börjar det ta form. Idag kommer rörmokaren för att fixa i köket och elektrikern för att göra det sista. Sen är det bara upp till oss när det blir klart.

Efter att vi hämtat upp sängborden åkte vi vidare till IKEA, igen... den här gången för att köpa en ny skåpsstomme eftersom min kära Mr T råkat såga i en av de vi redan köpt. Vi fick tag i det vi skulle ha ock åkte hem. Vi har ju fått igång tvättmaksin och torktumlare men det är något som inte känns helt rätt med torktumlaren. Det luktar liksom bränt om den. Vi har letat efter fel och läst igenom manualen flera gånger men inte hittat något som skulle vara fel men jag har i alla fall bett Mr T höra av sig till återförsäljaren och kolla vad det kan vara. Känns inte helt okay att den nytvättade tvätten luktar lite bränt när den kommer ut från torktumlaren. Det visar sig dock att doften försvinner efter ett tag. Som tur är!

Idag är sista kvällen Mr T är hemma på en vecka. Han ska iväg med jobbet och bygga ny butik så jag blir ensam i fortet nästan en hel vecka. Det är både skönt och tråkigt. Jag vet ju att jag har att göra så jag kommer nog inte hinna känna att jag är allt för ensam men det är klart att det är tomt när han är borta. Men jag tänkte hämta hem min lilla älskling idag så jag får sällskap av henne i alla fall. Hon har bott hos Mr T:s mamma de senaste dagarna då vi haft hantverkare hemma och man vet aldrig om de glömmer stänga dörren eller öppnar fönster och hon tar ofta tillfället i akt att upptäcka nya saker. Så det har varit säkrast för både henne och för oss att hon varit hos sin "farmor".

För er som inte vet vad ni ska göra ikväll kan jag tipsa om TV3:s helkväll med temat "andras olycka" med start 20.00. Själv ska jag försöka se det programmet jag tycker är intressant av de tre, "Lyxfällan".

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0