Första natten under nytt tak

I natt sov vi för första gången i vår nya lägenhet och jag måste säga att natten var till belåtenhet. Jag sov riktigt bra för att vara ett nytt ställe. Jag brukar annars sova ganska dåligt första natten/nätterna men jag trivdes tydligen bra på min nya plats. Igår målade jag första vändan fondfärg i vardagsrummet. Färgen, har jag kommit fram till, är lite mintgrön. Vi får väl se hur slutresultatet blir. Men som Mr T sa igår "det här blir skitbra". Det blir det säkert också. Jag ska ju ge mig på väggen med några fler färger innan mitt mästerverk är färdigt.

Innan jag begav mig hemmåt till min nya lya åt jag middag med min otroligt trevliga fudmor. Hon bjöd mig på födelsedagsmiddag i efterhand och så fick jag även en present! Och tack söta BEA om du läser det här! Jag gillade den verkligen! Middagen förtärdes på kvarterskrogen "Stekpannan". Hade aldrig varit där innan men kan definitivt tänka mig att gå dit igen. God mat, mysig atmosfär och trevlig personal. Det är altid roligt att upptäcka nya ställen.

Idag får jag hem min saknade bebis, Jersey. För er som inte vet så är det alltså inte en människa utan en katt. Min katt. Den enda katten. Ska bli så skönt att få hem henne igen. Gäller bara att se till att allt är i ordning inna hennes ankomst så det inte finns risk för färgklet på pälsen eller lösa sladdar som man kan bli nyfiken på. Ska försöka fixa lite mysigt på balkongen till henne också eftersom hon älskar att vara där.

Keep in touch...

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Tack snälla för den fina komplimangen :) Det trevliga beror inte bara på en utan vi måste vara två eller hur.

Ha det så underbart skönt

2009-09-14 @ 12:48:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0