Fyra tassar i lyan

Igår fick vi alltså hem vår älskade Jersey igen. Och vilket äventyr hon tyckte att det var. Hon smög omkring med giraff hals och spejade runt hörnen. Efter ett tag kände hon sig lite mer hemma och började rusa runt i vad jag hoppas var glädjevarv. Skönt att hon installerar sig så snabbt på nya platser. Kändes dock lite jobbigt att lämna henne ensam imorse när jag gick till jobbet...

För övrigt kan jag glädja alla som brukar glädja sig åt andras missöden med att säga att torsdagskvällarna på TV3 är fullspäckad med bra program, för de som gillar det vill säga. Klockan 20.00 startar Anna Skippers "Du är vad du äter" med nya överviktiga människor att ta tag i varje gång. Sen tar guiden oss vidare till programmet som jag faktiskt själv tycker är bra, "Lyxfällan". Det var väll kanske inte så konstigt att mitt och EM´s exjobb handlade om just överskuldsatta. Jag tycker nämligen att det är väldigt intressant... hur hamnar människor i en sådan knepig situation. Som gårdagens pingla som inte hade sparat något i hela sitt liv (hade dock pensionssparande). Hur tänker hon då? Hur många människor i Sverige, och i världen för den delen, är det som inte tänker på att det kanske en dag är så att man sitter knepigt till och behöver extra slantar!? För mig är det oförståeligt, men för många andra verkar det inte ens finnas på kartan. Nu kan jag visserligen vara lite överdriven åt andra hållet, att jag sparar "mer än nödvändigt", och det är något jag försöker tänka på. Att unna mig själv lite mer. Men att inte ha en enda krona undanstoppat... jag skulle nog ha lite panik. För att gå vidare i torsdagskvällens tablå så avlöses Lyxfällan med prgrammet "Grannfejden" klockan 22. Torsdagar är verkligen upplyftande...

Idag ska jag träffa EM och ha en riktigt mysig kväll med film och gott. Kan va skönt då jag ska flytta grejjer hela helgen. Mr T är bortrest med jobbet och kommer inte hem förrän på söndag så det blir till att bubba själv. Vi får la se hur långt jag kommer.

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0