Att höja eller lägga sig

Just nu är jag mitt uppe i en förhandling och det är inte lätt att veta hur man ska tänka. Ska jag vara tacksam, nöjd, glad, besviken, arg eller något helt annat. Det är inte ofta man hamnar i den här situationen och därför blir det desto svårare tycker jag. När ska man vara nöjd. Vad är en skälig ersättning för det man lägger ner hela sina dagar på. Varför skulle jag vara mindre värd än någon annan som gör samma arbete eller någon annan vara mindre värd än mig.Varför är det mindre värt att vara på en och samma arbetsplats än att byta. Det finns så många frågor man kan ställa sig men som jag tyvärr inte kommer få ETT rätt svar på. Jag vet bara att jag går och väger fram och tillbaka, fram och tillbaka. Mitt eget värde.

Kommentarer
Postat av: Maria

Bara du kan bestämma ditt eget värde. Tell them to go to hell, ja eller ta slavlönen! Bestäm själv istället!;)Lyssna inte på mig!

2010-04-25 @ 11:13:02
URL: http://shoppingfri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0