Chica

Idag är en sorgens dag. Idag släcks ett ljus.

Mr T:s barndomshund Chica har sedan en tid tillbaka haft cancer i lungorna och nu börjar hennes kropp säga ifrån ordentligt. I helgen tog Mr T och hans mamma beslutet att det är dags för henne att somna in. En hemsk tanke men bäst för hunden. I helgen har vi haft tid med henne och igår kväll åt vi middag hos Mr T:s mamma. Jag gick in till henne där hon låg på Mr T:s mammas säng. Klappade, pussade och luktade på henne. Försökte tränga bort tankrna på att det är sista gången jag känner hennes doft och närhet men ändå vill jag tänka det. För om jag inte gör det kanske jag inte tar till mig det ordentligt. Hon låg där, andades tungt, tittade med sina sorgsna ögon på mig och jag grät. Grät och sa hejdå på mitt sätt. Idag ska Mr T och hans mamma åka till djursjukhuset för att låta henne somna in. Tack Chica för den glädje och kärlek du gett och för den tid vi haft tillsammans. Hoppas du får springa runt med dina kompisar - frisk, glad och pigg.


De säger att det bara tar:
En minut att hitta en speciell vän.
En timme att uppskatta dig.
En dag att älska dig,
men det tar ett helt liv att glömma dig.
För alltid i våra hjärtan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0