Menyprovning

Igår var en speciell kväll. Kvällen då vi skulle provsmaka rätterna vi har möjlighet att få serverade på Bröllopsmiddagen. Vi fick in sammanlagt 12 rätter på bordet att dela på. Det var jättetrevligt, och jättegott! Vi har nog bestämt oss för hur vår meny kommer se ut nu. Men jag tänker inte avslöja, roligare att det blir en överraskning för de som kommer. Kanske ska säga att det faktiskt var en av huvudrätterna som vi fick testa som jag till och med var tvungen att gå till toaletten och spotta ut. Behöver jag säga att den inte var i min smak... Mitt i middagen ringde mobilen och det var från dolt nummer. Min skeptis till vem det kunde vara gjorde att jag tvekade innan jag svarade. Det var tur att jag svarade för I DAG KOMMER MIN BRÖLLOPSKLÄNNING!!! Det är så spännande! Jag återkommer om det gick bra eller inte... Hoppas innerligt på det först nämnda! Under gårdagens middag tog jag kontakt med dem som satt vid bordet bredvid. De skulle gifta sig 8 maj så det var petfekt att ställa lite frågor tull och de svarade så hjärtligt. Så nu har vi fått tips på ställe att köpa tårta på och lite annat. Nu är jag framme vid jobbet - Over And Out!

Så här fint uppdukat var det när vi först satte oss. Bortse från plastglasen med vin...

Mneyprovning på Carlshälls Gård två av de fyra förrätterna vi fick provsmaka.

Så här såg en av efterrätterna ut som vi fick prova.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0