Påskledighet

Så börjar påsken gå mot sitt slut men det har varit fantastiskt sköna dagar. I torsdags bar det av mot Katrtineholm. Vi hade torsdagskvällen för oss själva och på fredagen kom Mr T:s mamma ner tillsammans med Mr T:s mormor. Vi hade en jättemysig dag och kväll i solen och åt gott. Mycket skratt! På lördagen kom Mr T:s mammas vännina ner som har stuga i samma område. Vi spelade plump på kvällen och fick oss många goda skratt även då. Igår packade vi ihop vår stuga och åkte hem på eftermiddagen. Det känns skönt att ha en dag ledigt på hemmaplan. Idag ska jag träffa Klara i stan och äta lunch. Det var länge sen jag träffade henne nu. Hon har varit bortrest i ungefär två månader så vi har mycket att ta igen. I fredags började jag virka på vad som i slutändan ska bli en kudde, eller ja - ena sidan av en kudde. Det går frammåt och det känns faktiskt som att jag börjar få in snittsen. Jag får visa upp sluresultatet vid senare tillfälle. Fick också inköpt ett par nya skor, eller ja, jag fick dem halvt i påskpresent av fina Mr T. Han tyckte att de skor jag hade (som jag haft ett par tre år och som faktiskt sett bättre dagar) inte var mycket att ha på fötterna och bestämde att vi skulle åka och köpa ett par skor som jag kan ha nu när våren kommit. Tyvärr märks inte våren av just idag eftersom snön bestämt sig för att komma tillbaka, suck. Det blev iaf ett par svart/vita converse. Hoppas att jag kan ha på mig dem på resan ner till Skåneland som jag, Mary och Em ska till på fredag för att träffa Carro och hennes andra hälft (och icke att förglömma den tredje parten i magen). Nu börjar det bli dags att göra sig iordning för avfärd mot stan.

Tjing!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0