Underbara sommardagar!

Dagen började med en uppfriskande promenad med Cap. Okay, uppfriskande kanske var och ta i för det är väldigt varmt! Men det är skönt att komma ut och röra på sig. These days 4 ggr om dagen. Idag har jag inget inbokat mer än att jag ska spana in mitt jobb och gå promenader. Ska väl försöka få ordning på det här med A-kassan också och förhoppningsvist få iväg lite arbetsansökningar. Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag får inte vara kvar på mitt nuvarande arbete längre än till september. Sen blir jag "utlasad" som det så fint heter. Det är en trevlig liten regel som säger att om man är anställd mer än 2 år (på SVT) ska man få fast arbete där, inlasad. Därav har företaget kommit på din finfina idén att de lasar ut folk istället då de INTE vill fastanställa. Så, i september är det min tur. Vi vandrar alla samma väg på medieföretagen. Så nu har det blivit dax för mig att pröva vingarna igen och söka mig vidare till nya äventyr. Om någon hör något om lediga arbeten, hojta gärna till!



Cap och jag på morgonpromenad


Kommentarer
Postat av: Ola



Läser att du blir utlasad i höst. Fy fan vad trist - och vad gnöligt av arbetsgivaren.

Nu är det ju inte en "regel" som styr in- och utlasning utan en lag som är till för att skydda arbetstagarna från att bli utnyttjade. Och så händer det precis tvärt om.

Jag som tv-licensbetalare KRÄVER av SVT att de ska sköta sig och följa lagen.

Prata med facket och be om hjälp! I alla fall för att protestera mot eländet!!!



2010-08-05 @ 09:04:16
Postat av: Petteri

Håller med sigaturen Ola. Den här medvetna och systemtiska utlasningen som SVT bland många andra medieföretag håller på med är så onödig och trist. Och du får mer än gärna hör av dig till mig för att reda ut läget verkligen ligger. SVT ska inte systematiskt lasa ut och vi i Journalistförbundet jobbar med de här frågorna hela tiden.



Petteri Karttunen, ordförande för SJF-klubben på SVT

2010-08-16 @ 11:03:34
Postat av: Freddie

Tackar för stöd! =)

2010-08-23 @ 16:41:25
URL: http://fredrikakrusberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0