Möhippa!

Vart ska jag börja. I lördags, den 19 juni, blev jag väckt klockan 9.00 sovandes i min säng bredvid min blivande man. Det var möhippa! Det var ett förfärligt oljud som stormade in i vår lägenhet och jag hann tänka 100 tankar innan jag fattade vad som hände. Det hela började med champagnefrukost med massor av frukt och bär och en aoch annan smörgås. Efter det bar det iväg. Först ner i tunnelbanan, där fick jag ögonbindel på mig och musik i öronen, det var norsk kareoke. De andra skulle gissa vad jag nynnade på för låt. På väg ner i tunnelbanan möttes anslöt ytterligare en person. Det visade sig vara min kusin Azarina. Sen fortsatte vi ner till tunnelbanan. Jag blev lotsad och till slut kom vi fram till ett ställe där jag blev av med ögonbindeln. Vart var vi någonstanns!? Det tog mig ett bra atg att fatta att vi var vid rådmansgatans t-bane station. Sen gick vi en liten bit för att sen få på mig ögonbindeln igen. Vi gick neråt. Hamnade i en lokal. Det var dags att sjunga in en låt. De hade valt "Simply the best" med Tina Turner åt mig. Först övade vi alla tillsammans sen fick jag själv gå in i ett rum och sjunga in låten, men innan vi började öva blev jag utklädd. Fick på mig en Elvisdräkt och ett par skor och ett skärp. Ett par solbrillor också. Sen stod jag där och gal. När jag galt klart kom alla tjejer in och vi sjöng tillsammans som en kör. Sen var det fotodax, då fick jag på mig en Magnus Uggla peruk. Snyggve! Sen var det till att byta om igen till mina egna kläder och ut på stan. Väl ute på gatan igen fick jag uppdrag jag skulle genomföra under dagen. Det vara tt fota vissa saker, få äktenskapsråd av folk på stan och klippa kalsonglappar. Så här i efterhand tycker jag nog att jag lyckades rätt bra men tävlingsmänniska som jag är så lyckades jag tyvärr inte med allt. Men nästan! Under tiden jag började fixa med mina uppdrag och vi kom förbi en butik där jag fick välja en "plym" och en ballong som sedan sattes i dne krona jag fått på huvudet på morognen gick vi mot Humlegården där vi sedan åt en supermysig lunch! Det blev picknick med grillning. Hur mysigt som helst! Ja just det! En sak som jag fick veta i början av dagen var att jag skulle få paket under dagen som jag skulle gissa vem det var ifrån. Jag fick det första vid champagnefrukosten och nu när vi satt och hade picknick fick jag några till. Så roligt! När vi satt där fick jag även svara på frågor som också Thomas hade fått svara på, vi skulle matcha svaren. Hihi! Efter picknicken begav i oss till Kungsträdgården för att se vigslen mellan Victoria och Daniel på storbildsskärm. Väldigt fint! Väldigt mycket folk! Efter det fortsatte jag försöka få till mina uppdrag samtidigt som vi gick mot tunnelbanan. Det bar av mot Klaras lägenhet i Hammrby sjöstad. Där fick vi pusta ut en stund innan det kom en tjej med hemliga saker med sig. Det visade sig vara ett "sexparty". Vad vi skratade! Det var så roligt. Efter det blev det trerättersmiddag, hur god mat som helst som avslutades med tårta! Fantastiskt! Jag fick öppna fler paket och sen var det dags att byta om för att fara vidare. Jag bytte om och fick på mig smink och sen åkte vi till stan. Vi landade framför båten Patricia och där skakade vi våra rumpor, det vill säga dansade, dansade och dansade! Fantastiskt roligt! Kvällen slutade med att jag fick en bunt med slantar i handen och satt i en taxi hem.

För att göra en lång story kort. Jag har säkert glömt något för det hände så mycket, men jag bär numera minnena med mig, för alltid!

Jag har haft den bästa Möhippan ever! Tack alla fina människor som gjorde denna dag för mig. Den kunde inte ha blivit bättre. Jag är så glad, nöjd och fortfarande lite trött. Love U all!! <3



 



Tack Maria för de bilder jag tog från din blogg!! =)

Kommentarer
Postat av: Maria

Because you are simply the best! PUSS

2010-06-21 @ 10:54:45
URL: http://shoppingfri.blogspot.com
Postat av: Klara

Jag är så glad att du hade roligt!!! Jag hade också superroligt!! Du är den bästa blivande bruden någonsin :D Puss o kram Karla ;)

2010-06-22 @ 22:13:21
Postat av: Freddie

Tack fina vänner! Känner mig fortfarande som en prinsessa ;) Puss och kram till Er!

2010-06-23 @ 11:06:31
URL: http://fredrikakrusberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0