Serviceminded?

Ringde precis ett samtal till min bank för att starta ett konto där till min nystartade enskilda firma. Känner mig lite förvirrad av deras hemsida därför ringer jag för att höra efter. Först ringde jag till deras "företagstelefon". När jag fått uppläst de alternativ jag har att välja på och inte tycker att någon av dem passar mig lägger jag på och ringer "privattelefonen" istället. Där får jag prata med en ganska trevlig tjej som säger att det nog är bäst att jag pratar med företagstelefonen i alla fall. Hon kopplar. Jag tackar. På andra sidan av linan svarar en vresig donna. Hon låter oförstående i mina frågor och allmänt otrevlig. Känner helt plötsligt att den bank jag har inte är speciellt tillmötesgående och vill bara byta. Jag biter ihop, säger jag får fundera på det här. Hejdå. Mitt tycke säger att sitter man i kundtjänst där man tar emot kunder och deras förfrågningar på en bank ska man har den sociala kompetensen att kunna vara trevlig. Punkt. Det borde vara det minsta man kan begära. Lite trevlig. Åtmistonde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0