Ingen bröllopstårta denna vända...

Igår efter jobbet skynade vi oss för att hinna till bageriet innan det stängde klockan 18. När vi kom fram (ungefär 17.45) fick vi höra "om ni tar ett visitkort där så kan ni ringa till "namn" och "namn" och höra om våra tårtor". Jahap. Det var bara till att knalla hemåt. Det som var bra var att hon sa att de kunde göra ganska mycket så som vi ville ha det. Det känns bra! Vi tog bussen från lilla essingen och hoppade av fridhemsplan. Jag hade tänkt bjuda Mr T på middag efter det och vi försökte verkligen hitta ett bra ställe att sätta ner våra rumpor på. Men allt var fullsatt på uteserveringarna (så klart! Det var hur fint väder som helst). Tillslut sa vi att vi nog ändå skulle gå hem och laga mat. Så blev det. Och det var nog bra för efter någon halvtimme/timme blev det grått ute och inte alls lika fint som innan. Det blev som sagt inget tårtprat igår men kanske att Mr T får tag i dme idag och kan komma fram till något.

Det är ljuvligt, underbart, färgsprakande och.... jag hittar inte ord för hur fantastiskt det är ute just nu. Värmen, dofterna, blommorna, solen och gräset. Jag älskar att strosa till och från jobbet i grönskan och andas in frisk luft. Egentligen skulle jag vilja slänga mig i gräset och ligga där hela dagen. Det går ju tyvärr inte. Men snart... när jag får semester...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0