Tackar för trevliga medmänniskor

Tänk att det faktiskt finns riktigt trevliga medmänniskor. Fick en bredvid mig på bussen imorse. Han satte sig väldigt försiktigt ner på sätet bredvid mig. När jag sen nös ungefär 5 minuter efter sa han lite försiktigt prosit. "Tack" vände jag mig snörvlande mot honom. Det konstiga här är att det nästan blev mer pinsamt än om han inte hade sagt något. Men jag försökte bortse från det pinsamma och istället glo ut genom fönstret.

Det bleg inget besök hos Nettan igår. Hon har det knepigt med sin lilla som tydligen har kolik. Aj aj, inte bra! Så det får bli en annan dag när han inte varit så ledsen och hon har ork kvar. Tråkigt men förståeligt!

Idag ska jag och Mr T till bageriet och prata bröllopstårta efter jobbet har vi tänkt. Det ska bli riktigt spännande. Vi har tänk beställa en provtårta till middagen vi ska ha med Bestman, Made of honor och Toastmastern i nästa vecka. Jag hoppas på en klassisk bröllopstårta med chokladsmak. Vi får väl se vad det erbjuds och hur mycket vi kan styra och ställa.

Igår kväll blev det till att sitta och lyssna på musik till bröllopet och jag tror vi hittade den låt vi ska ha till utgångmarschen. Det finns en hel uppsjö med musik men vi tyckte att många av dem lät så sorgsna. Tii slut hittade vi några som var lite mer glada i tonerna och den vi valt är lite pampig. Men så är det ju också pampigt när vi går ut ur kyrkan som gifta! Ta-ta-tatam ta-ta-tatam...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0