Tröttsamt galet

Gårdagen var... hemsk! Det hela började med att jag och Mr T gick till min buss. Mr T vek av lite tidigare för att gå till sitt jobb. Kommer precis på när vi skiljs åt att jag glömt mobilen hemma. Typiskt! När jag sen står där i väntan på bussen passar jag på att leta efter bussremsan. Hittar två men inser snabbt att de båda är fullstämplade. Nedrans! Jag börjar gå mot Mr T:s jobb för att kunna beklaga mig. På vägen dit rotar jag igenom väskan en gång till. Hittar såklart remsan som INTE är fullstämplad. Svär och pinnar på till Mr T för att beklaga mig ännu mer. Står utanför hans butik och knackar frenetiskt på rutan tills han upptäcker mig. Skavsår på fötterna. Mr T lindrar med plåster. Tack fina människa! Jag åker vidare till jobbet med min ickestämplade remsa. Möten hela dagen på jobbet. Kommer iväg i skaplig tid från jobbet strax innan 17. Ska ha middag med Bestman, Made of Honor och Toastmastern. Toastmastern har missförstått och tror det är imorgon (tisdag) och Bestman fastnar i flytt-träsket som han måste hjälpa till med. Ännu mer typiskt! Vi som hade sparat smörgåstårta och allt. Jaja, saker man inte kan rå för. Två t-stationer innan jag är hemma rotar jag i väskan efter nyckeln hem. Tomt.
-Ridå.-
Går in på pressbyrån i hopp om att få låna telefon (eftersom min låg hemma med nycklarna). Nej det går inte men jag kan få köpa ett telefonkort till automaten utanför. Visst hur mycket kostar det? 50 eller 100 kronor. Jag öppnar min plånbok och en dampust kommer upp. Inga slantar. Jga kanske har 50 kronor på ett av korten dagen innan lön. Han kommer tillbaka och kläcker ur sig att han bara har 100 kronors-kort. Jag går min väg och mumlar. Styr kosan mot Mr T:s mammas hem för att låna telefonen. Hon är hemma. Jag ringer Mr T som hjälper Bestman med flytt. Mr T hämtar upp mig, åker till lägenheten och släpper in mig. Jag är innanför murarna!
Kvällen blir tillsammans med fina Klara och det känns riktigt bra när hon lämnar vårt hem vid 22.30 tiden. Den känns som att vi har koll på läget.
Idag:
Nyckel: Check.
Mobil: Check.
Remsa: Check.

Kommentarer
Postat av: Klara

Hej och tack för igår! Tårtan satt fint till lunch :)

Ibland blir bara dagarna så där, men det betyder att man uppskattar de bra dagarna ännu mer!



Puss o kram!

2010-05-25 @ 13:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0